generalno čiščenje

Generalno čiščenje stanovanja: cena in opis storitve

V določenih situacijah pride trenutek, ko naš dom potrebuje temeljito pospravljanje in urejanje. Bodisi smo zaradi pomanjkanja časa predolgo odlašali z določenimi opravili in se nam je nakopičil prah ter druge nečistoče, ki kazijo videz naših prostorov, ali pa imamo druge razloge za generalno čiščenje stanovanja, kot na primer selitev, prodaja / oddaja nepremičnine, zaključek gradbenih del in drugo. Izvedbo lahko v celoti zaupamo ustreznim ponudnikom tovrstnih storitev, ki imajo profesionalno opremo in utečene ekipe. Za generalno čiščenje stanovanja cena sestoji iz več postavk, o čemer bo beseda podrobneje tekla v nadaljevanju.

generalno čiščenje4

Kaj lahko pričakujemo s strani ponudnikov?

Odvisno glede na naše potrebe ter ponudbo določenega izvajalca, se lahko dogovorimo za naslednja opravila:

  • Odstranjevanje prahu in pajčevin s polic, pohištva, predmetov, strojev, stropov, žaluzij in luči itd.
  • Sesanje preprog ter njihovo globinsko očiščevanje oziroma umivanje različnih vrst tal z nanosom zaščitnih sredstev.
  • Umivanje oken in odstranjevanje umazanije z okenskih elementov.
  • Dezinficiranje toaletnih prostorov in ureditev celotne kopalnice z umivanjem ploščic, ogledal, kadi ali tuš kabine, lijaka, wc školjke ter bideja in odstranjevanje nečistoč iz odtočnih cevi.
  • V kuhinji se izvajalec lahko loti tako hladilnika kot pečice, štedilnika, korita itd., kjer se nabirajo različni madeži in ostanki, ki so včasih trdovratni in jih lahko profesionalno odstrani.

Če se soočamo z večjo nečistočo na primer kavčev in drugih sedežev s tekstilnimi prevlekami, lahko naročimo globinsko odstranjevanje umazanije ter pršic tudi zanje. Ravno tako ponudnik lahko poskrbi za zavese, vzmetnice, preproge in preostali hišni tekstil. Nenazadnje pa se na seznamu lahko najdejo tudi hitrejša opravila, kot je recimo odvoz različnih smeti. Skratka v splošnem je možno poseči v vsak kotiček našega doma skladno z našimi željami ter proračunom.

generalno čiščenje2

Kakšen je časovni obseg?

Izhajajoč iz količine dela, bo za vse našteto potreben več kot en dan, zato pravočasno načrtujmo, kdaj želimo imeti svoj dom urejen. Seveda na vse nekoliko vpliva tudi velikost ekipe, vendar v splošnem velja, da računajmo na nekaj dni. Ker tudi ne gre za tedensko opravilo, temveč se ga poslužimo recimo enkrat letno ali po potrebi tudi več, imamo načeloma dovolj časa, da se domenimo glede točnih datumov, imejmo pa v mislih morebitno zasedenost snažilcev na drugih lokacijah.

generalno čiščenje1

Izbor ustreznega podjetja

Poiščimo podjetje z dobrimi referencami oziroma povprašajmo v različnih spletnih skupnostih ali znance glede priporočil ter pridobimo več ponudb, saj moramo poleg učinkovitosti ter profesionalnega pristopa razmišljati tudi o zavarovanju našega imetja v primeru, ko lahko pride do različnih poškodb, kot so praske na pohištvu, razbitje keramike, izguba predmetov in podobno, ki lahko, kljub veliki previdnosti, nastanejo. Izbrano podjetje naj ima sklenjena zavarovanja za tovrstne primere, da bomo dobili povrnjeno škodo, vsekakor pa lahko že sami predhodno umaknemo določene stvari na varno oziroma vnaprej sporočimo, na katere predele je treba še posebej paziti ali če je kakšen predmet že v okvari, saj v času izvajanja praviloma ne bomo vselej prisotni, da bi lahko vse skupaj sproti preverjali ter skomunicirali.

generalno čiščenje3

Kakšen je stroškovni okvir?

Vsekakor moramo najprej imeti v mislih velikost naših površin, nadalje pa tudi zahtevnost in rabo pripomočkov ter pogostost obiska servisa. Tako bo za generalno čiščenje stanovanja strošek v povprečju variiral med nekaj čez 2,00 in do 5,00 EUR na m² z našimi pripomočki ali do okoli 7,00 EUR na m², če v celoti vse priskrbi ponudnik, glede na kompleksnost in posamezne postopke pa lahko tudi več. Ker sami velikokrat nimamo na razpolago raznih profesionalnih naprav, kot so recimo stroji za poliranje, šamponiranje, razkuževanje, parni čistilci, globinski sesalniki itd., se je najboljše obrniti na strokovnjake, ki imajo na voljo tovrstne aparate in lahko vse opravijo temeljiteje.

Za celoto je tako pričakovan povprečen izdatek od okoli 150,00 EUR dalje. Poleg tega izdatke viša tudi zahtevnost. Na primer zelo zamaščena pečica predstavlja precejšen zalogaj in utegne biti strošek tudi do 20,00 EUR, podobno velja za hladilnik. Ravno tako za kakršen koli globinski poseg pri tekstilnih izdelkih pričakujmo večji izdatek, še posebej pri sedežnih garniturah.

generalno čiščenje5

Uporaba ekoloških čistil in dezinfekcijskih snovi

Ker postaja vse bolj pomemben tudi ekološki vidik na vseh ravneh, se tudi v tem primeru lahko dogovorimo za bolj naravne detergente in sredstva, tako z vidika našega zdravja kot okolja. Še posebej če imamo alergije ali smo občutljivi na določene kemikalije, moramo razmisliti, kaj bo uporabljeno. Bodisi izvajalcu priskrbimo sami vse, kar bi želeli uporabiti, ali pa z njim dorečemo, da sam nakupi ustrezna sredstva. Danes je na voljo veliko tovrstnih izdelkov, ki so tudi:

  • ugodni,
  • prijazni do kože,
  • biološko razgradljivi
  • ter s prijetnimi ali nevtralnimi vonji namesto sintetičnih dišav,
  • obenem pa visoko učinkoviti.

Tako bomo z njihovim nakupom naredili nekaj dobrega za lastno zdravje in obenem zmanjšali vpliv na okolje, ki je že tako preobremenjeno s fosfati, ftalati, biocidi, tenzidi ter drugimi umetnimi snovmi. Vselej se jim seveda morda ne bomo mogli izogniti, vendar jih poskusimo uporabljati v zgolj nujnih primerih.