Za vsak dober začetek podjetniške poti moramo izvesti številne male korake, med katerimi se sčasoma znajde tudi profesionalna izdelava spletnih strani. Brez nje težko pokažemo svetu, kaj ponujamo in katere vrednote zagovarjamo, zato velja vanjo vložiti tehten premislek. Če je oblikovana na hitro in površno, se nam bo to poznalo tudi pri poslovanju, zato si vselej vzemimo čas, da jo bomo ustrezno načrtovali in vanjo vključili vse glavne elemente, ki bodo obiskovalcem sporočali naše bistvo. Za resnejše nadaljnje korake v smislu promocije pa moramo razmisliti tudi o tem, kako vključiti digitalni marketing v naše poslovanje. Pri tem imamo na voljo veliko opcij, med drugim tudi Facebook oglaševanje, ki je v primerjavi z drugimi še vedno med najbolj ugodnimi. Več o tem si preberite na naslednjem naslovu: https://www.dominatus.si/facebook-oglasevanje
Izdelava spletnih strani po stopnjah
Kot navedeno, si moramo najprej narediti dober načrt. Preglejmo, kako konkurenca prikazuje svoje delovanje, in razmislimo, kakšna postavitev bi bila primerna za naše razmere. Skupaj z oblikovalcem in programerjem preverimo, katere funkcionalnosti potrebujemo ter kako bodo pozicionirani različni elementi. Vprašajmo se za začetek naslednje:
- Kako bomo umestili našo znamko?
- Kakšno domeno bomo uporabili?
- Kakšno pisavo ali pisave bomo uporabili?
- Kdo bo naša ciljna publika?
- Kako naj izgleda naša online trgovina?
- Bomo vključili blog?
Ter številna druga vprašanja. Naša ideja je morda, da bo izdelava spletnih strani namenjena vsakomur oziroma prilagojena vsakemu okusu, vendar je tako razmišljanje preveč široko in brez definiranosti se lahko hitro ujamemo v past, da ne bomo dosegli zastavljenih ciljev. Izberimo na primer dve ali tri ključne ciljne publike in se usmerimo vanje. Nadalje so pomembne barvne lestvice in pisava ter slikovno gradivo, ki bodo dajali ton naši celotni znamki, zato vsekakor pretehtajmo različne variante, da bo končni rezultat sinhronizirana podoba. Zelo umestno je vključiti tudi blog, s katerim potencialnim strankam lahko ponujamo koristne informacije, redno objavljanje pa jim bo dalo občutek, da je smiselno ostajati na našem naslovu nekoliko dlje. Dokaj velik podvig je tudi online trgovina, pri kateri moramo ravno tako pravilno zastaviti podobo, ki bo učinkovita za vse vpletene.
Profesionalna izdelava spletnih strani ali samostojna izvedba?
Vse več je predvsem tujih ponudnikov, ki omogočajo, da brezplačna izdelava spletnih strani poteka v naši lastni režiji, kar je, ob želji po čim manjših stroških, razumljivo, privlačna zamisel. Vendar pa moramo poznati pri tem nekatere zakonitosti in tudi računati na stroške gostovanja ter druge posebnosti, zaradi katerih se morda ta način dolgoročno niti tako zelo bolj ne izplača, kot če izdelava spletnih strani poteka preko agencije. V vsakem primeru bomo morali ves čas skrbeti za vsebine in spremljati trende ter izvajati posodobitve, da bomo ohranjali relevantnost. Če smo sami dovolj suvereni v tem pogledu, potem vsekakor velja poskusiti tudi ta način, nam pa lahko pomoč programerja in oblikovalca preko agencije izdatno pripomore pri postavljanju dolgoročnih usmeritev ter ciljev.
Zakaj nam lahko koristi Facebook oglaševanje?
Izdelava spletnih strani, ki ji bomo dodali tudi Facebook oglaševanje, bo ob pravilnih potezah dobitna kombinacija za naše poslovanje. Kot navedeno, je Facebook oglaševanje lahko odličen pripomoček, saj se na tej platformi vsako minuto pojavi 3 milijone objav, dnevno pa se na njej zvrsti 1,91 milijarde uporabnikov in številka še narašča. Gre torej za res širok trg, ki se ga splača nagovoriti. Poslovnih strani je preko 50 milijonov, kar kaže na to, da se podjetja tega dobro zavedajo. Ravno ta ogromna količina objav pa tudi onemogoča, da bi našo zanimivo objavo po običajni poti, ali drugače povedano na organski način, pravočasno videli potencialni kupci, saj ima časovnica svoje omejitve, oziroma bo to odvisno od algoritmov, katerih delovanja ne poznamo. Tukaj nastopi Facebook oglaševanje, s katerim bomo zagotovo dosegli točno določeno ciljno skupino, in sicer je možno izbirati glede na naslednje karakteristike:
- starostna skupina,
- geografsko območje,
- spol,
- izobrazba,
- interesi,
- vedenje itd.
Poleg tega preko analitičnih poročil v realnem času lahko spremljamo, kakšen je dejanski doseg, kar je priročno, da se čim hitreje seznanimo s potekom in uspešnostjo zastavljenega plana.
Kako izvajati Facebook oglaševanje?
Tovrstne promocije se moramo lotiti na pravilen način, saj bomo sicer izgubljali sredstva, učinka pa ne bo. Ker lahko ves čas spremljamo uspešnost kampanje in ker lahko naš proračun prilagajamo ter preusmerjamo, se na srečo lahko odločimo, da bomo sredstva raje namenili tisti kampanji, ki je uspešnejša oziroma bolj zanimiva za uporabnike. Najpogostejše napake, ki jih lahko naredimo, so naslednje:
- nismo mislili na mobilne uporabnike,
- uporabili smo preveč teksta,
- naredili smo pravopisne napake,
- testiramo preveč stvari naenkrat,
- pozabili smo na jasen poziv k akciji, torej k temu, kaj naj uporabnik naredi,
- nismo določili ustreznega proračuna,
- več tednov ne spremljamo, kaj se dogaja s kampanjo, in tako dalje.
Z nekoliko spretnosti in spremljanja novosti na tem področju bo Facebook oglaševanje postalo obvladljivo, vselej pa lahko prepustimo celotno področje tudi agenciji, ki ima strokovnjake ter izkušnje, da popelje našo zgodbo v digitalni svet s pravimi pristopi.